Μια
καινούργια σήμανση θα μπει πολύ σύντομα στη ζωή μας, ένας νέος κώδικας
που θα επιτρέπει, με μιά μονάχα ματιά, να γνωρίζουμε πόσο καλό ή πόσο
...σκουπίδι είναι τελικά αυτό που αποφασίζουμε να αγοράσουμε και τελικά
και να καταναλώσουμε.
Πρόκειται για τον λεγόμενο διατροφικό «Traffic Light-Coded», ο οποίος στηρίζεται στην ίδια ακριβώς λογική σήμανσης με τα φανάρια της οδικής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας το πράσινο χρώμα για όποιο επιβλαβές συστατικό βρίσκεται σε χαμηλή και ασφαλή περιεκτικότητα, το πορτοκαλί για
εκείνο που είναι μεταξύ των ορίων υγιεινής διατροφής και το κόκκινο για όποιο βρίσκεται σε ποσοστό που μπορεί να βλάψει.
Έτσι, βλέποντας ένα προϊόν όπου το πράσινο κυριαρχεί γνωρίζουμε ότι είναι περισσότερο υγιεινό, όταν σε κάποιο άλλο υπερτερεί το πορτοκαλί γνωρίζουμε πως ισορροπεί μεταξύ υγείας και... απόλαυσης, και όταν το κόκκινο κάνει την παρουσία του αρκετά έντονη, καλό είναι να το αποφεύγουμε ή εν πάση περιπτώσει να κάνουμε μια πιο λελογισμένη κατανάλωσή του.
Με την νέα στρογγυλή χρωματιστή ετικέτα θα μπορεί ο καταναλωτής να πληροφορείται για την ποιότητα των τροφίμων, αναψυκτικών ακόμη και ποτών, με ένα τρόπο απολύτως κατανοητό καθώς, μέχρι τώρα, ακόμη και αν κάποιος είχε όραση... γερακιού και κατάφερνε να διαβάσει τα πολύ ψιλά γράμματα των συσκευασιών, δεν θα έβγαζε και κάποιο ιδιαίτερο συμπέρασμα αφού μέχρι τώρα, σε αυτά τα ψιλά γράμματα αναφέρονται κατά κανόνα δυσνόητοι για όποιον τουλάχιστον δεν έχει και... μεγάλη σχέση με τη χημεία.
Στην τρίχρωμη πίτα του «διατροφικού σηματοδότη» θα αναφέρεται η περιεκτικότητα λίπους, αλατιού, ζάχαρης, κορεσμένων λιπαρών και κυρίως θερμίδων, καθώς η παχυσαρκία αναδεικνύεται στην υπ' αριθμόν ένα πάθηση των ανεπτυγμένων χωρών, η οποία εκτός των άλλων έχει κυριολεκτικά γονατίσει τα εθνικά συστήματα υγείας, ευθυνόμενη για τις περισσότερες σοβαρές ασθένειες.
Ήδη στη Βρετανία, πολλές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως (Tesco, Sainsbury, Marks & Spencer, Waitrose, Co-op), και κάποιους από τους μεγαλύτερους παραγωγούς τροφίμων παγκοσμίως όπως η Nestle και αναψυκτικών όπως η PepsiCo, έχουν συμφωνήσει με το Υπουργείο Υγείας να χρησιμοποιήσουν στο εμπρός μέρος των συσκευασιών τους τον συγκεκριμένο χρωματικό κώδικα, βοηθώντας έτσι τον καταναλωτή να επιλέξει με πιο ορθά -από άποψη υγιεινής διατροφής- κριτήρια, κάτι που έτυχε εξαιρετικά θερμής υποδοχής από το κοινό και ειδικά τους ακτιβιστές και την ιατρική κοινότητα, δεδομένου ότι αποτελούσε ένα χρόνιο και πάγιο αίτημά τους.
Το νέο σύστημα σήμανσης δεν έχει σκοπό να δαιμονοποιήσει κάποια τρόφιμα ή ποτά, ωστόσο δείχνει να αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα του καταναλωτή να γνωρίζει πόσο θρεπτικό, υγιεινό ή ακόμη και επιβλαβές για την υγεία του είναι το προϊόν που ετοιμάζεται να βάλει στο καλάθι του, και κυρίως με μια απλή ματιά χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε κάποιο λεξικό όρων που ποτέ του δεν κατανόησε.
«Οι επιχειρήσεις που ήδη έχουν υπογράψει δεχόμενες να υιοθετήσουν τη νέα ετικέτα, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των τροφίμων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο", δήλωσε με εξαιρετική ικανοποίηση ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Υπουργείου Υγείας.
Έκπληξη ωστόσο έχει προκαλέσει η απόφαση της Coca-Cola να μην συμμετάσχει στη συγκεκριμένη προσπάθεια, καθώς η ίδια στις καμπάνιες της διατείνεται πως θέλει να αποτελεί «μέρος της λύσης στην παγκόσμια επιδημία της παχυσαρκίας», κάτι που τελικά δεν φαίνεται και να το πολυπιστεύει...
Eπιμέλεια: Παύλος Κιρκασίδης
Πηγή: Τhe Guardian
Πρόκειται για τον λεγόμενο διατροφικό «Traffic Light-Coded», ο οποίος στηρίζεται στην ίδια ακριβώς λογική σήμανσης με τα φανάρια της οδικής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας το πράσινο χρώμα για όποιο επιβλαβές συστατικό βρίσκεται σε χαμηλή και ασφαλή περιεκτικότητα, το πορτοκαλί για
εκείνο που είναι μεταξύ των ορίων υγιεινής διατροφής και το κόκκινο για όποιο βρίσκεται σε ποσοστό που μπορεί να βλάψει.
Έτσι, βλέποντας ένα προϊόν όπου το πράσινο κυριαρχεί γνωρίζουμε ότι είναι περισσότερο υγιεινό, όταν σε κάποιο άλλο υπερτερεί το πορτοκαλί γνωρίζουμε πως ισορροπεί μεταξύ υγείας και... απόλαυσης, και όταν το κόκκινο κάνει την παρουσία του αρκετά έντονη, καλό είναι να το αποφεύγουμε ή εν πάση περιπτώσει να κάνουμε μια πιο λελογισμένη κατανάλωσή του.
Με την νέα στρογγυλή χρωματιστή ετικέτα θα μπορεί ο καταναλωτής να πληροφορείται για την ποιότητα των τροφίμων, αναψυκτικών ακόμη και ποτών, με ένα τρόπο απολύτως κατανοητό καθώς, μέχρι τώρα, ακόμη και αν κάποιος είχε όραση... γερακιού και κατάφερνε να διαβάσει τα πολύ ψιλά γράμματα των συσκευασιών, δεν θα έβγαζε και κάποιο ιδιαίτερο συμπέρασμα αφού μέχρι τώρα, σε αυτά τα ψιλά γράμματα αναφέρονται κατά κανόνα δυσνόητοι για όποιον τουλάχιστον δεν έχει και... μεγάλη σχέση με τη χημεία.
Στην τρίχρωμη πίτα του «διατροφικού σηματοδότη» θα αναφέρεται η περιεκτικότητα λίπους, αλατιού, ζάχαρης, κορεσμένων λιπαρών και κυρίως θερμίδων, καθώς η παχυσαρκία αναδεικνύεται στην υπ' αριθμόν ένα πάθηση των ανεπτυγμένων χωρών, η οποία εκτός των άλλων έχει κυριολεκτικά γονατίσει τα εθνικά συστήματα υγείας, ευθυνόμενη για τις περισσότερες σοβαρές ασθένειες.
Ήδη στη Βρετανία, πολλές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως (Tesco, Sainsbury, Marks & Spencer, Waitrose, Co-op), και κάποιους από τους μεγαλύτερους παραγωγούς τροφίμων παγκοσμίως όπως η Nestle και αναψυκτικών όπως η PepsiCo, έχουν συμφωνήσει με το Υπουργείο Υγείας να χρησιμοποιήσουν στο εμπρός μέρος των συσκευασιών τους τον συγκεκριμένο χρωματικό κώδικα, βοηθώντας έτσι τον καταναλωτή να επιλέξει με πιο ορθά -από άποψη υγιεινής διατροφής- κριτήρια, κάτι που έτυχε εξαιρετικά θερμής υποδοχής από το κοινό και ειδικά τους ακτιβιστές και την ιατρική κοινότητα, δεδομένου ότι αποτελούσε ένα χρόνιο και πάγιο αίτημά τους.
Το νέο σύστημα σήμανσης δεν έχει σκοπό να δαιμονοποιήσει κάποια τρόφιμα ή ποτά, ωστόσο δείχνει να αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα του καταναλωτή να γνωρίζει πόσο θρεπτικό, υγιεινό ή ακόμη και επιβλαβές για την υγεία του είναι το προϊόν που ετοιμάζεται να βάλει στο καλάθι του, και κυρίως με μια απλή ματιά χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε κάποιο λεξικό όρων που ποτέ του δεν κατανόησε.
«Οι επιχειρήσεις που ήδη έχουν υπογράψει δεχόμενες να υιοθετήσουν τη νέα ετικέτα, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των τροφίμων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο", δήλωσε με εξαιρετική ικανοποίηση ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Υπουργείου Υγείας.
Έκπληξη ωστόσο έχει προκαλέσει η απόφαση της Coca-Cola να μην συμμετάσχει στη συγκεκριμένη προσπάθεια, καθώς η ίδια στις καμπάνιες της διατείνεται πως θέλει να αποτελεί «μέρος της λύσης στην παγκόσμια επιδημία της παχυσαρκίας», κάτι που τελικά δεν φαίνεται και να το πολυπιστεύει...
Eπιμέλεια: Παύλος Κιρκασίδης
Πηγή: Τhe Guardian
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου